Huisstijl woningbouwvereniging Woonforte

Twee woningbouw verenigingen gingen verder als één. Een interessant uitgangspunt voor een nieuwe huisstijl. Met ons idee hebben we de pitch gewonnen en deze huisstijl inclusief verschillende uitingen die daarbij komen kijken mogen ontwikkelen.

Klant:
Woonforte

Uitvoering:
concept
design
illustratie

Bureau:
hAAi

Aan het begin van het proces bestond het logo nog uit twee markers die zodanig over elkaar gelegd waren dat zij een hart vormden. Dit stond voor de samenwerking tussen de twee woningbouwverenigingen, het zoeken en vinden van een geschikte woning en de passie hiervoor vanuit de organisatie.

Hoewel dit beeld klopte in zijn verhaal, lag de nadruk te sterk op het hart. In een volgende fase van het ontwerpproces is één van de  markers als schaduw op de achtergrond getreden. Hierdoor is het hart nog steeds zichtbaar aanwezig, maar minder nadrukkelijk.

“Oog voor mensen,
hart voor wonen”

Ook een ontwerp voor de buiten belettering en voertuig bestickering behoorde tot de opdracht.

Voor de buitenbelettering heb ik voorgesteld om de schaduw achter de marker op te lossen met een transparant element. Hierdoor bleef het idee van het hart overeind en het totaalbeeld subtiel.

Whiteboard wall

Binnen de organisatie gebeuren een hoop leuke en interessante ontwikkelingen, alleen was de voortgang en het resultaat niet voor iedereen zichtbaar.

Om deze processen voor iedereen in het daglicht te zetten hebben we een whiteboardwal gemaakt, waar we met een aantal voor geprinte elementen een een whiteboard marker een registratie hebben gemaakt. Uiteraard met het idee dat deze mee kon veranderen met de organisatie.