Huisstijl woningbouwvereniging Woonforte
Twee woningbouw verenigingen gingen verder als één. Een interessant uitgangspunt voor een nieuwe huisstijl. Met ons idee hebben we de pitch gewonnen en deze huisstijl inclusief verschillende uitingen die daarbij komen kijken, mogen ontwikkelen.
Klant:
Woonforte
Uitvoering:
concept
design
illustratie
Bureau:
hAAi
Aan het begin van het proces bestond het logo nog uit twee markers die zodanig over elkaar gelegd waren dat zij een hart vormden. Dit stond voor de samenwerking tussen de twee woningbouwverenigingen, het zoeken en vinden van een geschikte woning en de passie hiervoor vanuit de organisatie.
Hoewel dit beeld klopte in zijn verhaal, lag de nadruk te sterk op het hart. In een volgende fase van het ontwerpproces is één van de markers als schaduw op de achtergrond getreden. Hierdoor is het hart nog steeds zichtbaar aanwezig, maar minder nadrukkelijk.
“Oog voor mensen,
hart voor wonen”
Ook de buitenbelettering en voertuigbestickering behoorde tot de opdracht.
Bij de buitenbelettering heb ik voorgesteld om de schaduw achter de marker op te lossen met een transparant element. Hierdoor bleef het idee van het hart overeind en alsnog subtiel.
Whiteboard wall
Binnen de organisatie zijn er een hoop leuke en interessante ontwikkelingen gaande, alleen was dat niet voor iedereen zichtbaar.
Om deze processen voor iedereen meer in het daglicht te zetten hebben we een whiteboard wall gemaakt. Op deze muur hebben we met een aantal geprinte elementen en een whiteboard marker een live registratie gemaakt. Uiteraard met het idee dat deze mee kon veranderen met de ontwikkelingen binnen de organisatie.